- - - ΑΨΕΣ Πυθαγόρας Πυθαγόρας ΑΕ Καρλόβασι ΑΟ Πολυκράτης samos samos samos Φοίνικας Διαγόρας Ραχών Ικαρίας samos samos samos samos samos samos samos ΑΣΣΑ Αναγέννηση

Τρίτη 13 Ιουνίου 2017

Στέργιος Μυτιληνού: Το Σαμιακό μπάσκετ δυστυχώς χρόνο με το χρόνο γίνεται και χειρότερο

Το SamosSport.gr έχει την τιμή να φιλοξενεί έναν απ' τους καλύτερους αθλητές του μπάσκετ τον Στέργιο Μυτιληνού, τον θρύλο του μπάσκετ του νομού Σάμου και όχι μόνο, ο παίχτης που η αξία του έχει αναγνωριστεί από συμπαίκτες , αντιπάλους και από το σύνολο του φίλαθλου κοινού. Μέχρι σήμερα έχει αγωνιστεί στις εξής ομάδες: Ίκαρος Ικαρίας, Νίκη Ρέντη, ΑΕ Ρέντη, Εφηβικά Πανιωνίου, Έσπερος, Αίολος, Ταύρος, Πολυκράτης ΒΑΟΛ Χίου και Α.Ε. Καρλοβάσου. 
Συνέντευξη

1) Η ομάδα σας ο Ίκαρος κατέκτησε το νταμπλ για το 2016-2017 πόσο δύσκολο ήταν; 
Ήταν αρκετά δύσκολο γιατί μέχρι να φτάσουμε στο νταμπλ περάσαμε από πολλά στάδια. Ξεκινήσαμε το καλοκαίρι αποφασίζοντας με την διοίκηση να κάνουμε ανανέωση μιας και η προηγούμενη ομάδα είχε κάνει τον κύκλο της.  Ήρθε καινούργιος προπονητής, κρατήσαμε 3-4 έμπειρους παίχτες με 4-5 που έρχονται από πίσω και οι υπόλοιποι παίχτες από το παιδικό-εφηβικό. Στην ουσία ήμασταν μια καινούργια ομάδα με πολλά νέα παιδιά που θέλαμε χρόνο για να μπορέσουμε να δέσουμε σαν ομάδα αλλά ταυτόχρονα είχαμε και την πίεση για τα αποτελέσματα γιατί από μόνοι μας είχαμε θέση ως στόχο το νταμπλ αρκεί να το προσπαθούσαμε πάρα πολύ. Φυσικά μην ξεχνάμε ότι το Καρλόβασι ήταν μια πλήρης ομάδα σε όλες τις θέσεις και είχε ενισχυθεί αρκετά σε σχέση με την περσινή χρονιά και η ομάδα της Αναγέννησης που ήταν πολύ δουλεμένη. Τελικά όλα πήγαν κατ'ευχήν και είναι ίσως η πιο πετυχημένη χρονιά στην ιστορία του Ικάρου.

2) Ο φίλαθλος κόσμος της Ικαρίας πόσο βοήθησε σ' αυτή την προσπάθεια σας; 

Ο φίλαθλος κόσμος του Ικάρου ανέκαθεν ήταν κοντά στην ομάδα και την στήριζε έχοντας τον ρόλο του έκτου παίχτη, έτσι και φέτος αγκάλιασε την προσπάθεια μας, πίστεψε σε εμάς και τους ευχαριστούμε πολύ για αυτό.

3) Θα επιδιώξετε την άνοδο στη γ΄εθνική κατηγορία στα μπαράζ που θα πραγματοποιηθούν στην Αθήνα από 20 έως 25 Ιουνίου; 
Η ομάδα θα πάει στα μπαράζ με πολλά προβλήματα, κάποιοι παίχτες δεν θα ακολουθήσουν την ομάδα λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων και λόγω τραυματισμών και εγώ εδώ και 5 μήνες παίζω με κομμένους χιαστούς. Παρόλα αυτά θα παλέψουμε όλα τα παιχνίδια μέχρι το τέλος γιατί αυτή η ομάδα έδειξε ότι έχει ψυχή και καρδιά.

4) Σε τι επίπεδο κατατάσσετε το Σαμιακό μπάσκετ και κατά την γνώμη σας και τι χρειάζεται άμεση βελτίωση;
Το Σαμιακό μπάσκετ δυστυχώς χρόνο με το χρόνο γίνετε και χειρότερο απ'ολες τις απόψεις και όλοι έχουν τις ευθύνες τους γι'αυτό άλλοι λιγότερο και άλλοι περισσότερο. Πρώτα απ'ολα η Τ.Ε. Σάμου που αλλάζει συνεχώς τον τρόπο διεξαγωγής των πρωταθλημάτων, δεν τηρεί το πρόγραμμα και αποφασίζει με μια τριμελής επιτροπή δυο μέρες πριν, ποιος θα παίξει με ποιον. Ενώ μπορούν να βγάλουν το πρόγραμμα το καλοκαίρι και να το τηρήσουν κατά γράμμα όπως γίνεται στην Χίο στην Μυτιλήνη και σε όλα τα νησιά. Μόνο σε περίπτωση απαγορευτικού(φέτος δεν είχε)να πηγαίνει το ανακληθέν 3-4 μέρες μετά. Ένα άλλο είναι ότι δεν γίνεται να ζητάνε οι ομάδες(συνήθως οι πιο αδύναμες) πότε θέλουν και με ποιον να παίξουν ανεξάρτητα με το τι λέει το πρόγραμμα και η Τ.Ε. να τους κάνει το αίτημα δεκτό. Πρέπει να καταλάβουν όλοι ότι είναι κανονικό πρωτάθλημα και όχι εργασιακό ή ανεξάρτητων ομάδων. Το πρωτάθλημα πρέπει να τελειώνει το αργότερο μέχρι τέλος Μαρτίου και τα μπαράζ να ορίζονται Απρίλιο όπως τα προηγούμενα χρόνια. Η Ε.Ο.Κ.. σαν δικαιολογία λέει ότι δεν έχει γήπεδα αλλά έχω λύση και γι'αυτό, υπάρχουν ιδιωτικά γήπεδα σε άριστη κατάσταση όπως του Δούκα ή στο Περιστέρι που με ελάχιστα χρήματα(ας τα πληρώσουν ακόμη και οι ομάδες) μπορούν να πραγματοποιηθούν εκεί οι αγώνες. Κεφάλαιο διαιτητές: είναι απαράδεκτο αυτό που γίνεται με τους διαιτητές που επιλέγουν σε ποιον αγώνα θα σφυρίξουν και σε ποιο γήπεδο και να μην αντιδράει κανείς. Στην Ικαρία πολλές φορές έρχεται μόνο ένας(Πόθας) προς τιμήν του φυσικά αλλά κάτι πρέπει να γίνει. Να κάνουν έναν σύνδεσμο και να κάνουν συνέχεια σεμινάρια ώστε κάθε χρόνο να βγαίνουν καινούργιοι να μπαίνουν όλοι στην κληρωτίδα και να σφυρίζουν σε όποιο παιχνίδι τους τύχει. Σε περίπτωση άρνησης τους να υπάρχει κάποια τιμωρία(π.χ.2-3 αγωνιστικών) διαφορετικά ας στραφούμε σε διαιτητές από άλλες ενώσεις με το κόστος να βαραίνει τις ομάδες. Κεφάλαιο ομάδες: αν εξαιρέσεις 1-2 ομάδες που κάνουν μια προσπάθεια στις μικρές ηλικίες όλοι οι άλλοι τα έχουν παρατήσει και αυτό θα φανεί σε λίγα χρόνια που θα παίζουν μπάσκετ μόνο άνω των 35 χρονών. Αυτή είναι η προσωπική μου γνώμη και πιστεύω ότι όλοι μαζί μπορούμε να κάτσουμε σε ένα τραπέζι για το καλύτερο στο σαμιακό μπάσκετ.

5) Από που αντλείται δύναμη και μετά από τόσα χρόνια και τόσους τραυματισμούς όταν μπαίνετε στο γήπεδο μεταμορφώνεστε και δε μπορεί να σας σταματήσει αντίπαλος ;
Καταρχήν σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια, η αλήθεια είναι ότι αρκετές φορές έχουν υπάρξει παιχνίδια που και εγώ ο ίδιος πριν δεν πίστευα ότι θα μπορέσω να τα βγάλω λόγω κάποιου τραυματισμού(ειδικά φέτος ήταν πολλοί) αλλά επειδή αγαπώ τόσο πολύ αυτό που κάνω μπαίνοντας μέσα στο γήπεδο τα ξεχνώ όλα και δίνω την ψυχή μου για την ομάδα μου. Έτσι συνήθως αντλώ δύναμη από τον ίδιο μου τον εαυτό και το πάθος που έχω για το μπάσκετ.

6) Τι σας έχει προσφέρει το μπάσκετ μέχρι σήμερα; 

Σίγουρα πάρα πολλούς φίλους σε όλα τα μέρη της Ελλάδας είτε συνεργάστηκα μαζί τους στις ομάδες που αγωνίστηκα είτε τους αντιμετώπισα σαν αντίπαλος. Μου πρόσφερε μοναδικά συναισθήματα όλα αυτά τα χρόνια και πιστεύω μόνο το μπάσκετ θα μπορούσε να μου τα προσφέρει γιατί από πολύ μικρός το αγάπησα. Αρκετά χρήματα και σίγουρα πολλούς τραυματισμούς(στα αρνητικά).

7) Αν γυρνούσατε τον χρόνο πίσω, στην ηλικία που ξεκινήσατε το μπάσκετ( γύρω στα 13 σας από ότι γνωρίζω) τι θα αλλάζατε σε σχέση με την πορεία σας στο μπάσκετ αλλά και σε προσωπικό επίπεδο ;
Σίγουρα θα άλλαζα κάποια πράγματα γιατί σε ηλικία 15 ετών μετακόμισα μόνος μου για να κυνηγήσω το όνειρό μου χωρίς την βοήθεια κανενός, το μυαλό όχι αρκετά ώριμο και χωρίς να ξέρω τίποτα από τον χώρο του μπάσκετ. Το βασικότερο όμως που θα άλλαζα θα ήταν να μην γυρίσω τόσο μικρός(25)στο νησί για μόνιμη κατοικία μιας και ήδη είχα φτάσει σε ένα υψηλό επίπεδο με πολύ καλές συνεχόμενες σεζόν και με αρκετές καλές προτάσεις από ομάδες εθνικών κατηγοριών .Ίσως θα προστάτευα περισσότερο τους τραυματισμούς μου γιατί ότι και να είχα έσφιγγα τα δόντια και έμπαινα και έπαιζα για το καλό της ομάδας κάνοντας κακό στην υγεία μου με αποτέλεσμα 6 εγχειρήσεις μέχρι τώρα. Σε προσωπικό επίπεδο δεν θα άλλαζα κάτι, είμαι πολύ ευτυχισμένος με την γυναίκα μου και τα τρία μου παιδιά, οι δικοί μου άνθρωποι είναι καλά(γονείς,αδέρφια,φίλοι) και στην ζωή μου έχω ελάχιστους φίλους επειδή είναι επιλογή μου.

8) Ποια συμβουλή δεν θα ξεχάσετε ποτέ; 

Μέχρι τώρα στα 23 χρόνια έχω συνεργαστεί με αρκετούς προπονητές και απ'όλους έχω κερδίσει και έχω πάρει συμβουλές που τις έχω κρατήσει μέχρι σήμερα. Όπως του κυρίου Ματζώρου που μου έλεγε: πάντα πριν πας στον αγώνα να ετοιμάζεσαι όπως ετοιμάζεσαι να πας σε μια γιορτή. Του κυρίου Μανιάτη που μου έλεγε: μην σταματάς να προσπαθείς. Του κυρίου Κολοκυθά που μου έλεγε να πιστέψω στον εαυτό μου και πόσες…… ακόμη που με έχουν σημαδέψει όλες και τους ευχαριστώ όλους μέσα από την καρδιά μου.

9) Διπλωματούχος προπονητής μπάσκετ , είστε έτοιμος να γυρίστε μια καινούργια σελίδα;
Ανήκω στον σύνδεσμο Ελλήνων προπονητών Σ.Ε.Π.Κ. τα τελευταία χρόνια, έχω παρακολουθήσει αρκετά σεμινάρια και ασχολούμαι ενεργά με ακαδημίες από το 1998 μέχρι σήμερα με μικρά διαλείμματα, κάποια χρόνια με παιδικά -εφηβικά τμήματα και σε ρόλο βοηθού σε επίπεδο αντρικής ομάδας ενώ παράλληλα αγωνίζομαι. Δεν ξέρω αν είμαι έτοιμος να γυρίσω σελίδα και να σκοτώσω τον παίχτη που έχω μέσα μου αλλά κάποια στιγμή πρέπει να το κάνω γιατί μεγάλωσα πλέον και οι τραυματισμοί μου είναι αρκετά σοβαροί ώστε να με ωθήσουν να το κάνω.

10) Μια συμβουλή για τα νέα παιδιά που θέλουν να ασχοληθούν με τον αθλητισμό;
Ένα πράγμα που θα τα συμβούλευα είναι να μην σταματάνε να κυνηγάνε τα όνειρά τους, αυτό που θα κάνουν να το κάνουν με την καρδιά τους και την ψυχή τους και να μην τα παρατάνε με την πρώτη δυσκολία είτε αυτό λέγεται αθλητισμός, σχολείο, επάγγελμα κ.α.

11) Τι θα θέλατε να προσθέσετε κλείνοντας αυτή την κουβέντα μας ;
Κλείνοντας θέλω να ευχαριστήσω τον προπονητή μου που με την βοήθειά του και την εμπιστοσύνη που μου έδειξε(σε όλα τα θέματα) φτάσαμε στην κατάκτηση των στόχων μας, να ευχαριστήσω τους συμπαίκτες μου που με πίστεψαν και με ανέχτηκαν όλη την χρονιά και τους δικούς μου ανθρώπους (γονείς ,γυναίκα, παιδιά) που είναι πάντα στο πλευρό μου με οποιαδήποτε επιλογή μου. Σας ευχαριστώ πολύ για την φιλοξενία...
(Νίκος Οικονόμου)














Δεν υπάρχουν σχόλια: